Kysymys:
Miksi alkuperäinen painovoima oli korkea 010 mennessä?
Bob Banks
2011-07-03 06:24:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Valmistettu äskettäin kuiva stout-uutepakkaus. Keitettiin 5 litraa propaanilla. Täytetty 2 paunaa paahdettua mallasta, kristallimaltaita ja hiutaloitua ohraa lämpötilassa 155 - 160 F. Uute oli 6,6 paunaa Coopers Light LME: tä. Kuten tavallista, pyöritin noin kupillista melkein kiehuvaa vettä uutepurkkeissa saadaksesi "jäännökset". Reseptin odotettu OG oli 1,050. Mitattiin OG 5 gallonan lisäämisen jälkeen ja juuri ennen sävelkorkeutta 1,060. Lämpötila oli noin 68.

Reseptin testinä liitin kaiken BeerSmithiin ja (jos tein sen oikein) se arvioi OG: n olevan 1,052.

Päädyin juuri hiivan sinkoaminen. Luulen, että olisin voinut jatkaa top-offin lisäämistä, kunnes pääsin alas arvoon 1.050.

Onko sinulla ajatuksia siitä, mitä olisin voinut tehdä saadakseni 1,060 OG: n 1,050: n sijasta? Kiitos.

Kolme vastused:
brewchez
2011-07-03 14:34:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

On todennäköistä, että sait hieman enemmän viljasta kuin alkuperäinen resepti tarkoitti. Lisäksi luulen, että aliarvioit hydrometrisi tarkkuuden. Hydrometrimittausten vakiovirhe ei todennäköisesti ole kaukana 0,008: sta, jonka olet poissa siitä, mitä olutmies kertoi sinulle. mittauksen vaihtelu ja siihen vaikuttavat tekijät. Olisin enemmän huolissani, jos olisit saanut 1,030 tai 1,080.

Luuletko, että epävarmuus hydrometrimäärityksessäsi olisi todella niin suuri? Jos kalibroit lukeman oikeaan lämpötilaan, en ymmärrä, miksi et voi tehdä huomattavasti parempaa. Hydrometrin asteikko on 0,002, joten niin kauan kuin näet selvästi meniskin, epävarmuus ei ole minulle enempää kuin + - 0,002.
Mielenkiintoista. OLEN huolissani lasiputkeen työnnetyn paperirullan tarkkuudesta. Kuvittelen, että epätarkkuudet olisivat johdonmukaisia ​​ja lineaarisia. Minulla on refraktometri, jota käytin suolaisen veden akvaarioon. Yritti kerran aiemmin vierteen kanssa, mutta ei saanut mitään lukemista.
Älä koputa tekniikkaa - yksinkertainen on kaunis! Olettaen, että se on puoliksi kunnollinen hydrometri, se tulisi kalibroida (tunnettuun) lämpötilaan. Tämä on joskus 20C / 68F. Kohtuullisella lämpötila-alueella korjaus on lineaarinen. Saadaksesi 0,01 systemaattinen siirtymä lämpötilan takia, testinesteen on oltava noin 120 F.
Muuttujia on enemmän kuin hydrometrien kalibrointi. CO2 oluessa, oluen lämpötila, oluen kiinteät aineet, kuplat yläosassa. Nämä ovat pieniä, mutta vaikutus virheisiin moninkertaistuu. Se ei ole valtava, mutta se on siellä. En sano, että OP ei ole varovainen (hänen postinsa viittaa päinvastoin). Sanon vain, että todellinen FG ja se, mitä pienet kodin harrastusvälineet kertovat, voivat olla erilaisia. +/- 0,008: n ero ei ole niin erilainen, varmasti makuun. OP näyttää myös olevan todella varovainen. Olen varma, että hän teki parempaa työtä kuin useimmat saivat viimeiset pudotukset uuteastioista.
Mielestäni on myös ymmärrettävä, että ihmiset, jotka ovat laatineet reseptin tai mitä ohjelmisto sanoo sinun tarvitsevan, ovat erilaisia ​​kuin mitä ohjelmistosi sanoo tai mitä hydrometrisi saa. Viimeiseksi käytetyssä vedessä voi olla liuenneita kiinteitä aineita verrattuna paketin valmistusajankohtaan. Nämä kaikki vaikuttavat varmasti mahdolliseen eroon. Meidän pitäisi pitää näitä # pyhinä. +/- 0,008 ero ei ole mitään.
Olen samaa mieltä siitä, että panimossa on enemmän muuttujia kuin hydro. kalibrointi Brewchez! Huomautukseni oli, että hydrometrin ei pitäisi olla niin epätarkka, että se on kalibroitu oikein.
Ei ole anaali, mutta olen ammatti-tutkija, et voi kalibroida hydrometriä. Kalibrointi on mittauksen tekeminen standardiin nähden ja sen jälkeen tapa, jolla mittaustyökalu mittaa fyysisesti standardin. Seuraavan kerran, kun laitat instrumentin takaisin standardiin, se lukee standardin. Jos hydrometri on pois päältä, se on aina pois päältä. Voit tehdä joitain mittauksia ja selvittää offsetisi ja soveltaa offsetia joka kerta. Mutta se ei ole kalibrointi, sen empiirinen korjausarvo, joka sinun on muistettava sovellettavan joka kerta.
Mielestäni kalibrointi ei ota huomioon muuttujia, joita et voi hallita tai havaita. Hydrometri EI MITÄ sokerisi määrää vierteessäsi! Se mittaa nesteen tiheyttä. Mittaamasi tiheys tapahtuu vierteen sokerien, muiden liuenneiden kiintoaineiden ja CO2: n avulla työntämällä hydrometrisi.
Hyväksyn kaikki kohdat lukuun ottamatta kommenttiasi hydrometrin kalibroinnista. Kalibrointi ei välttämättä tarkoita laitteen fyysistä säätämistä. Kalibrointi on instrumentin vasteen määrittäminen tietylle tulolle käyttämällä jotakin standardia. Ymmärrän, että voit kalibroida hydrometrin.
Poshpaws
2011-07-03 19:53:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ero 0,01 OG: ssä näyttää epäilyttävältä kuin ero, jonka saisit reseptissäsi, jos käyttäisit DME: tä eikä LME: tä (mainittu ero on yleensä 20% - eli DME sisältää 20% enemmän fermentoituvia sokereita painosta).

Käytit varmasti reseptissäsi LME: tä?

Pakkauksen sisältämän reseptin ja BeerSmithiin syötetyn reseptin välillä oli vain 0,002 eroa. Molemmat käyttivät LME: tä. Pakkauksen resepti oli Coopers Light LME ja BeerSmith-resepti Briess Golden Light LME. Kysymykseni oli, miksi reseptin antaman arvioidun painovoiman ja todellisen lähtöpainon välillä oli 0,008 - 0,010 eroa.
Juanote
2011-07-03 09:43:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En ole koskaan nähnyt sellaista tapahtuvan, kun panimo kiinnitti niin paljon huomiota kuin sinulla. Luulen, että ainoa todellinen muuttuja tässä on ote - voi olla, että sokeripitoisuus oli odotettua korkeampi. Voin vain kuvitella, että uutteen tekeminen on jonkin verran epätarkka tiede - ehkä se oli hieman sokerimaisempi uute kuin mainostettiin? Ainoa tapa tietää varmasti on rentoutua, älä huoli, ota homebrew ja sitten keitä resepti uudelleen. Ehkä seuraavalla kerralla muodostat oman gristisi sen sijaan, että käytät uutetta, hanki hieman enemmän hallintaa.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...